Jak zacząć praktykować medytację?

0
213

Czujesz się zmęczona, zestresowana i dręczą cię katastroficzne myśli? Czas na medytację! Medytacja nie musi wcale polegać na powtarzaniu mantr i siedzeniu bez ruchu w jednej pozycji. Medytacja dla początkujących to raczej nieskomplikowana technika pomagająca oczyścić umysł i przywrócić równowagę psychiczną. Warto ją wypróbować, a najlepiej – stosować codziennie. Efekty zobaczysz już po kilku tygodniach regularnej praktyki.

Medytacja dla początkujących – od czego zacząć?

Jeśli nigdy wcześniej nie medytowałaś, zacznij od małych kroków, radzi Agnieszka Maciąg. Na początek wystarczy kilka minut. Nie zatrzymujmy na siłę myśli, nie wysilajmy się, żeby się zrelaksować. Raczej pozwólmy myślom płynąć, jak chmurom na niebie, i odejść. Medytacja dla początkujących ma na celu przede wszystkim wyciszenie, relaksację i oczyszczenie umysłu z natrętnych myśli budzących strach i niepokój.

Do medytacji przyda się wygodne ubranie i zaciszne, spokojne miejsce. Siadamy lub kładziemy się na plecach i pozwalamy myślom płynąć. Nie zatrzymujemy żadnej z nich. Możemy obserwować płomień świecy lub patrzeć na płynącą wodę – to pomaga i sprawia, że medytacja dla początkujących jest bardziej skuteczna. Jak medytować, czyli konkretna technika, zależy tak naprawdę od nas. Mamy czuć się komfortowo i czerpać z medytacji przyjemność. Efekty przyjdą same.

Jak medytować, żeby się nie zmęczyć?

Dla niektórych osób siedzenie nawet kilka minut bez ruchu i obserwowanie własnych myśli wydaje się katorgą. Nie lubisz siedzieć? Zatem medytuj w ruchu! Można medytować podczas spaceru albo wycieczki. Ważne jest, żebyśmy byli sami, a w każdym razie żebyśmy nie prowadzili jednocześnie z nikim rozmowy.

Wyciszmy telefon i idąc raźnym krokiem, pozwólmy naszym myślom płynąć. Nie skupiajmy uwagi na żadnej z nich. Skupmy się na pięknie otaczającej przyrody. Wsłuchajmy się w głos ptaków. Umysł w ten sposób odpoczywa, a my stajemy się bardziej spokojni i wyluzowani.

Co daje medytacja?

Medytacja dla początkujących ma na celu przede wszystkim przywrócenie wewnętrznego spokoju i harmonii. Pozbycie się natrętnych myśli zmniejsza lęk i stres, odciąża umysł. Tym samym ma on więcej czasu i sił na inne, kreatywne, inspirujące i pozytywne dla nas działania. Problemy nabierają właściwych wymiarów i nie jawią się już jako niemożliwe do rozwiązania.

Czasem pomysł na rozwiązanie jakiejś problematycznej sytuacji pojawia się właśnie w trakcie medytacji albo tuż po niej. Dzieje się tak dlatego, że wypoczęty umysł działa sprawniej i znajduje nowe drogi wyjścia. Medytacja pozwala także zaakceptować wiele spraw, co jest ważne, bo nie wszystko da się zmienić. Przywraca optymizm i poprawia samopoczucie, a jak twierdzi Agnieszka Maciąg, daje też siłę i wytrwałość, aby realizować swoje cele.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here